ورزش منظم نه تنها موجب سلامت جسمی فرد می شود بلکه وضعیت روحی وی را نیز بهتر می کند. احساس تنش، افسردگی، عدم کفایت و نگرانی ها با ورزش منظم به نحو چشمگیری کاهش می یابد. تجربه نشان داده است که انجام ورزش به تنهایی تأثیر شگرفی روی بهبود خلق و خو و توان آدمی در مواجهه با شرایط و موقعیت های استرس زای زندگی دارد. بر اساس مطالعه اخیری که نتایج آن در مجله علمی اپیدمی شناسی آمریکا به چاپ رسیده است، افزایش مشارکت در برنامه های ورزشی، تمرینات بدنی و فعالیت های جسمانی به طور موثری باعث کاهش علایم افسردگی (احساس اینکه زندگی بی ارزش است)، بی قراری و اضطراب (تنش و بی قراری بدن) و احساس کسالت (بی خوابی، احساس فرسودگی) می شود.

بهبود عملکرد قلبی-عروقی، بهبود انقباض عضلانی قلب، تقلیل فشارخون و کاهش میزان کلسترول خون، کاهش ترشح آدرنالین و نورآدرنالین، بهبود مصرف اکسیژن و ریزمغذی ها، احساس افزایش اعتماد به نفس و افزایش سطح انرژی بدن از دیگر فواید ورزش کردن است.

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 1 اسفند 1392    | توسط: منصور زمانی    | طبقه بندی: سلامتی و بهداشت،     | نظرات()