تبلیغات
شقایق کویر زرند - انتخاب بهترین حركات ورزشی برای کمردرد
مانند کویر تشنه ام اما تشنه معرفت و کمال
شقایق کویر زرند
انتخاب بهترین حركات ورزشی برای کمردرد

یك برنامه ورزشی مناسب به انعطاف پذیری و همچنین تقویت عضلات كمر به عنوان دو عامل مهم پیشگیری از كمردرد كمك می كند. اگر فردی دچار كمردرد و مشكل ستون فقرات شده است، باید در خصوص حركات مناسب با پزشك خود مشورت نماید. اما به طور كلی تصاویر زیر بهترین شیوه های تقویت عضلات كمر را معرفی می نماید. اما قبل از آن توجه به اصول زیر ضروری است:

  • ورزش باید مداوم و منظم انجام شود، ورزش گاه به گاه و شدید بیشتر باعث آسیب ستون فقرات می شود. یعنی نمی توان با یك بار ورزش شدید جبران مافات دفعات فراموش شده را كرد.
  • همیشه باید بدن خود را به مدت چند دقیقه پیش از شروع ورزش اصلی گرم نمود. یك روش مناسب گرم كردن بدن، درجا راه رفتن مانند رژه اما آرام نرم است.
  • در هنگام ورزش نفس خود را حبس نكنید و دقت كنید كه عمیق و آرام نفس بكشید.
  • كمی خستگی را تحمل كنید اما هر حركتی كه به درد شدید پاها یا كمر منجر می شود را موقتا انجام ندهید.
  • میتوان یك پالشت كوچك را زیر سر یا كمر در هنگام ورزش قرار داد.

خم كردن زانو به سمت قفسه سینه

به پشت خوابیده و زانوها را متناوبا به داخل شكم جمع نمایید، چند لحظه نگه داشته و رها كنید

بلندكردن پا به طور صاف در حالت خوابیده

به پشت خوابیده پاها را متناوبا بدون خم شدن از بالا ببرید.ازدست كمك بگیرید

انقباض عضلات شكم

به پشت خوابیده و زانوها را خم نمایید. عضلات شكم را منقبض نموده و باسن را به زمین فشار دهید و برای چند ثانبه نگه داشتن و رها كنید.

نیم خیز شدن در حالت خوابیده

به پشت خوابیده، هردو زانو را خم كرده و سعی كنید بدون كمك دستها نیم خیز شده چند ثانیه در همان حالت باقیمانده و مجدد به پشت بخوابید.

حركت بر روی دیوار

از پشت به دیوار تكیه نموده و به پشت روی دیوار به سمت پایین بخزید بطوریكه زانوها خم شود مكث كنید و به حالت اول برگردید.

كشش ساق پا

روبروی دیوار ایستاده یك پا را جلوتر قرار دهید زانوی پای جلویی را به نحوی خم كنید كه فشار بین پای جلو و عقبی متناوبا جابجا شو چند لحظه در هر حالت مكث كنیدد. پای عقبی را خم نكنید.

كشش كمر

روی شكم خوابیده، بالشتی زیر ناحیه لگن گذاشته و دست ها را به پهلو بچسبانید. آرام سینه خود را به خم كردن كمر بلند كنید، نگه دارید و مجدد بخوابید.

بلند شدن و خوابیدن روی شكم

روی شكم بخوابید، دست ها را دو طرف سر قرار داده با كمر صاف بلند، سر خود را بلند كنید، چند لحظه نگه داشته و مجدد روی زمین بگذارید.

چرخش كمر

به پشت خوابیده و دست ها را باز روی زمین بگذارید. از ناحیه لگن به سمت چپ و راست بچرخید مكث كرده به حالت اول برگردی.د بدون اینكه سروپشت از زمین جدا شود.

كشش لگن

روی شكم خوابیده، بالشتی زیر لگن خود بگذارید وساق پاها را متناوبا بلند كرده نگه دارید و تكرار كنید.





نوع مطلب : توانبخشی و پزشکی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

یکشنبه 19 خرداد 1398 02:23 ق.ظ

Hi! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks of hard work due to no back up. Do you have any methods to protect against hackers?
شنبه 18 خرداد 1398 10:15 ق.ظ

An impressive share! I've just forwarded this onto a colleague who was doing a little research on this. And he actually bought me lunch simply because I discovered it for him... lol. So allow me to reword this.... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to discuss this matter here on your web page.
شنبه 18 خرداد 1398 09:38 ق.ظ

It is appropriate time to make some plans for the future and it's time to be happy. I have read this post and if I may just I wish to recommend you few interesting things or advice. Perhaps you can write next articles regarding this article. I wish to learn more issues about it!
سه شنبه 12 دی 1391 09:37 ب.ظ
با سلام خدمت شما وبلاگ نویس محترم
Username/Password های جدید آپدیت نود32 در سایت ما موجود است که هر روز آپدیت میشوند . همچنین میتوانید اکانت های اختصاصی را با نازیلترین قیمت در سراسر ایران از سایت تهیه نمایید.
لیست قیمت های اکانت های اختصاصی :
اکانت های 90 روزه » 3500 تومان ( نصب بروی 2 سیستم )
اکانت های 180 روزه » 6000 تومان ( نصب بروی 3 سیستم )
اکانت های 365 روزه » 11000 تومان ( نصب بروی 5 سیستم )
---------------------------------------------------------------------
در ضمن میتونید نمایندگی هم بگیرید و به راحتی از وبلاگ خودتون کسب درآمد کنید.
موفق و پیروز باشید.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


سلام برشما.
امیدوارم در این وب دقایقی خوبی را سپری كنید . خواهشمندم ما را از نقطه نظرات سازنده خود آگاه نموده تا بتوانیم موثرتر باشیم .

مدیر وبلاگ : منصور زمانی
مطالب اخیر
نویسندگان
صفحات جانبی
نظرسنجی
نظرتان در مورد این وب چیست؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :